reklama

Pozvanie od p. Leonarda Cohena

Dlhé mesiace som v sebe musela potláčať  zajačie úmysly a neustály pocit profesionálnej degradácie na najnižšiu spoločenskú priečku. Moje snaženie, drina a nabehané kilometre chyžnej v hoteli, priniesli svoje ovocie. Bola som povýšená na supervizorku, čo znamenalo, že som kontrolovala to, čo chyžné robili. Pre niekoho len malý krôčik v kariérnom postupe, zato pre mňa to znamenalo obrovitú satisfakciu za tvrdú prácu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)
Obrázok blogu

V jedno júnové ráno som dostala za úlohu upratať izbu VIP klienta izbu č. 504. Väčšinou mali iba supervizorky prístup do izieb takto označkovaných klientov. V izbe som natrafila na staršieho pána, ktorý sa začal so mnou zhovárať. Najprv som sa len usmievala, a vnímala konverzáciu na pol ucha. Na upratanie izby je presne vymedzený čas v synchronizovanom poradí činností, akékoľvek rozptýlenie je strata času! Môj pán bol veľmi milo konverzačne naladený, a zvedavý na môj život v Manchestri. Tak som spomalila tempo a opísala mu môj život stalé sa točiaci okolo práci, s málo početnými priateľstvami, slabým kultúrnym vyžitím a chabou športovou aktivitou okrem behania po chodbách hotela. Keďže ma neznámy pán nabádal stále svojimi otázkami pokračovať v rozprávaní, nevyhla som sa ani začiatkom svojho pôsobenia v Manchestri a profesionálnej degradácii, deficitom spriaznených duší a stáleho si zvykania na inú stravu, ako je ta európska. Spomenula som moje postrehy, aký je Manchester rozdielny v architektúre oproti Bratislave, Prahe, Viedni či Budapešti, dokonca aj oproti Londýnu. Samozrejme prečo som vlastne všetko opustila a vybrala sa do cudzej zemi (aby som sa zdokonalila v angličtine). Nato mi porozprával, ako sám striedal zamestnania, ako veľmi dobre vie aká je práca v hoteli ťažká. Blysol sa v mojich očiach vyjadrenou empatiou a pochopením. Bola som zrazu Sweetheart, ktorému začal rozprávať ako cestuje po svete a s úžasnými ľuďmi koncertuje v rôznych mestách. Záhadný pán mi aj dal radu, že keď si nájdem muža určite bude môj život v cudzine jednoduchší. Na konci našej konverzácie mi navrhol či by som sa nešla pozrieť na ich koncert a že určite sa mi to bude páčiť. Ja som ani v najtajnejších predstavách netušila, kto sa skrýva za menom Mr Jim D., pod ktorým bol ubytovaný v našom hoteli tento zvláštny pán so zamatovo-mužným hlasom. Súhlasila som.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inštrukcie zneli, dnes o siedmej večer v Manchester Opera House na recepcii si mám vyzdvihnút lístok a k tomu ešte 20 libier na taxík. Začali sa odpočítať minúty, všetko ubiehalo príliš rýchlo, aby som sa stihla zamyslieť kto je neznámy pán. V maratónsko-rekordnom cvale som si dala sprchu, nahodila do gala a dala make-up. Na prekvapenie v Opera House som si vyzdvihla lístok na moje ctené meno, stále som tomu všetkému nemohla uveriť. Vyrážam niekam bez nejakého plánovania. Ocitla som sa hneď v prvej rade na koncerte Leonarda Cohena, ako som si prečítala z bulletínu. V hlave mi zasvietila kontrolka, veď to je ten pán čo vystupoval na nemeckých programoch v čase socíka. Nestihla som si ani všetko uvedomiť. Nechala som sa usadiť a v zápätí sa roztvorila opona a na stage vystúpil môj neznámy pán sám Leonard Cohen. Prvé sekundy som lapala po dychu s kým som mala tu česť a kto ma to vlastne pozval na koncert. Prežila som úžasný skvelý, úplne neopísateľný večer s geniálnou hudbou, a to všetko naživo, v preplnenom divadle. Koncert trval takmer štyri hodiny s viacerými prídavkami na konci. Publikum bolo vybičované úžasnou atmosférou k viacerým k standing ovations. Domov som sa dostala niečo po dvanástej v noci a zaspávala s rozhodnutím, že ráno sa zastavím u svojho pána neznámeho s poďakovaním a darčekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň som utekala do práce, ak nie priam letela. V hoteli som so slzami v očiach zistila, že môj pán neznámy sa už check out(ol) s celou svojou kapelou. Minula som sa s pánom Cohenom len o pár minút.

Ďakujem Vám majstro za úžasný zážitok.

Viktoria Valhoferova

Viktoria Valhoferova

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cor unum et anima una {Jedno srdce a jedna duša} Zoznam autorových rubrík:  Nový život za La Manche(om)Taká obyčajná rodinkaDivers

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu