reklama

Veľa kníh, veľa inteligencie a odkaz pre súdružku učiteľku

Zbožňujem vôňu novej knihy, jej nedotknutosť, čistotu. Voňavý duch znásobuje obsahový zážitok. Túlanie sa v kníhkupectvách je pre mňa ako nirvána vnemov. Toľko vôní a farebnosti. Najradšej by som všetky knihy otvárala a zatvárala s nosom nalepeným na ich stránkach, niečo ako Jean Baptist - Grenouille z filmu Parfum. On ovoniaval ženy, ja knihy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Jean bol fascinovaný vôňou nedotknutej panny a zhmotňoval si tieto devy v zberateľskej vášni. Pre niekoho deviant a vrah, pre niekoho génius v miešaní parfumov. Našťastie v kupovaní kníh nie je nič deviantského, môžem ich s radosťou kolektovať, ovoniavať a čítať. Doma si však musím každú jednu novú knihu obhájiť. Naša knihovníčka je úplne plná, takže sa do nej dostanú len ozajstné literárne skvosty. Zaviedla sa u nás selekcia z priestorovej obmedzenosti, čím bola obmedzená moja pasia v kupovaní kníh. Musím sa usmievať ako nám súdružka učiteľka na prvom stupni zdôrazňovala, prečo knihy kupovať a mať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Viete deti, keď v rodine nájdete veľa kníh, tam je aj viac inteligencie."

Tento vzorec na inteligenciu nemusí však vždy platiť. To sa už vŕtam v spomienkach. Keď ma po predstavení svojim rodičom môj vtedajší priateľ usadil do priestrannej obývačky ich veľkého domu, zakrútila sa mi hlava. Nie však od vypätia dôležitosti danej situácie, ako sa mám predstaviť, ako mám podať ruku, ako sa tváriť a usmievať. Mne vyrazila dych ich knihovnica. Mega kníh, obrovité množstvo. Možno tisícky. Sediac s otvorenými ústami som hltala autorov a názvy kníh. Toľko nových vôní ma čaká, usmievala som sa v duchu. Pred očami mi preblesol vzorec, veľa kníh = veľa inteligencie. Výborná konštelácia. Na moje prekvapenie som však zistila, že z tejto knihovníčky sa knihy nečítajú, len do nej dokupujú. Sú celoročne zapadnuté prachom, nesystematicky uložené a slúžia len ako dekorácia. Tieto knihy rýchlo strácali svoju vôňu a stávali sa pre mňa neúplnými, nevoňavými. Mrzelo ma to. Mrzel ma aj náš rozchod, ale nechcela som byť len niekoho dekoračným prvkom. A dodnes ma mrzí, že jeho rodičia nectia základnú slušnosť (a to človek nemusí oplývať horibilne vysokou inteligenciou), nechcú sa mi ani odzdraviť. Pričom ja by som mala byť tá urazená, že ich synátor si po našom rozchode našiel ihneď novú devu. Čo asi strúhala lepšie posteľné polohy, viac jej sekla vareška pri sporáku, povysávala byt so zaviazanými očami a nákupné tašky nosila v jednej ruke. Mám sa teda v čom zdokonaľovať. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže odkazujem súdružke učiteľke, že vzorec neplatí.

Viktoria Valhoferova

Viktoria Valhoferova

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cor unum et anima una {Jedno srdce a jedna duša} Zoznam autorových rubrík:  Nový život za La Manche(om)Taká obyčajná rodinkaDivers

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu